FREDERICIA

YOUNG FRANKENSTEIN – ANMELDELSE

Af DanmarkC TV - tv@danmarkc.tv

YOUNG FRANKENSTEIN – ANMELDELSE

Young Frankenstein spiller på Fredericia Teater i perioden 13. februar – 16. marts 2014.

Lad mig sige det fra start – en udsøgt oplevelse af de store med masser af humor, grin og latter.

DanmarkC TV var med til forpremieren i en propfyldt teatersal. Ved indgangen stod selveste Frankenstein sammen med en venlig og imødekommende billetdame, der guidede teatergængere med og uden billet i den rigtige retning. Stemningen i foyeen var en brusende oplevelse af de gode – fyldt med forventningsfulde og smilende teatergængere, der alle var klar til at se musicalen Young Frankenstein som de første. Efter en kort stund ringede klokken og flokken af glade teatergængere sivede i en lind strøm op til teatersalen, hvor den store forventningsiver, fik folk hurtigt ned og hen på deres plads. Kort efter blev vi teatergængere mødt at et smukt forspil – musikalsk set, og en stemningsfyldt belyst scene – samt flere sjove vrinsk, der skulle vise sig at blive en tilbagevendende faktor hele stykket igennem.

Så gik forestillingen i gang, og efter få øjeblikke lød der grin og en herlig latter i salen – en herlig PELLE “GENIE” HEBSGAARD opfyldte til fulde forventningerne i rollen som Dr. Frankenstein – og mere til.  En til tider forsagt Dr. Frankenstein forvandlede sig til en efter et kort “forspil”, uden skyggen af sexuelle undertoner,  til en standhaftig hjerneforsker – der efter at have fejlet en hjernetransplantation, scorer en af scenesætningens smukkeste skabninger og forvandler et ellers kuldsejlet forsøg på at genetablere kontrollen over et mislykket hjernetransplantations forsøg – til en  sprudlende succes, hvor kærligheden blomstrede vildt på scenen – understøttet af en yderst velspillende teatergrav og en  tilpas udført lyssætning.

PELLE “GENIE” HEBSGAARD formåede i musicallen at overleve et mislukket hængningsforsøg og fik skiftet sin elskede forlovede ud – med stil!

– en rigtig sjov og fornøjelig aften i det herligste selskab med både Pelle, Kristine Yde, Patrick og hele den udsøgte besætning og ensemble – samt en sal hvor latteren kom fra det dybeste sted i maverne…

BEDØMMELSE : fem ud af seks mulige stjerner

God fornøjelse!

Skærmbillede 2014-02-13 kl. 09.57.07